de Rachel Isadora; idioma: Inglês; editor: Puffin Books (978-0142413937)

SINOPSE

When a prince sets out to find a princess to marry, he soon discovers this is not a simple task. There is no shortage of so-called princesses, but how can he tell whether or not they are what they claim to be?

Then one night, a great storm rages, there's a knock on the palace gate, and the prince's life is never the same. Caldecott Honors-winning artist Rachel Isadora exquisitely illustrates this retelling of the classic Hans Christian Andersen fairy tale and takes readers to a beautiful African setting--a first for the ?true story? of a tiny pea that changed everything.

----

Quando um príncipe se propõe a encontrar uma princesa para casar, logo descobre que esta não é uma tarefa simples. Não faltam as chamadas princesas, mas como pode ele saber se elas são ou não o que dizem ser? Então, uma noite, uma grande tempestade, há uma pancada no portão do palácio, e a vida do príncipe nunca mais é a mesma.

Caldecott Honors - a artista premiada Rachel Isadora ilustra de forma requintada este reconto do clássico conto de fadas de Hans Christian Andersen e leva os leitores a um belo cenário africano - um primeiro para a "história verdadeira" de uma pequena ervilha que mudou tudo.

 

_
Contactos
_
Acessibilidade
_
Lista de distribuição
_
Blogue
_
Facebook
_
Instagram
_
Twitter
_
YouTube
_
Flipboard